Názov školy | Základná škola Angely Merici, ul. Halenárska 45, 917 01 Trnava |
Adresa školy | Halenárska 45, 917 01 Trnava |
Telefón | +421335511721 |
riaditel@zsamtt.edu.sk | |
Zriaďovateľ | Rímska únia Rádu sv. Uršule |
Slovenská provincia |
Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | ||
---|---|---|---|---|
Riaditeľ | Mgr.Alena Grausová | 033 5511721 | alena.grausova@gmail.com | |
ZRŠ | Mgr. Genovéva Kolarovičová | 033 5511204 | ||
ZRŠ | Mgr.Mária Zacharová | 033 5511204 | ||
Vedúca vychovávateľka ŠK | Ingrid Bedřichová | 033 5511204 | ||
Vedúca ŠJ | Mária Hilková | 033 5511303 |
Titl., priezvisko, meno | Kontakt | |
---|---|---|
predseda | Cirkevná škola Radu školy nezriaďuje | |
pedagogickí zamestnanci | ||
ostatní zamestnanci | ||
zástupcovia rodičov | ||
zástupca zriaďovateľa | ||
iní |
Názov MZ a PK | Vedúci | Zastúpenie predmetov | Poznámka |
---|---|---|---|
PK slovenského jazyka a cudzích jazykov | Mgr. Veronika Záhradníková | SJ,AJ,NJ,FJ | |
PK spoločenskovedná | Mgr. Jana Sláviková | D,OV,HV,VV | |
Pk prírodovedná | Mgr. Vojtech Bičan | M,F,Ch,Prír.,Zem.,Inf, | |
Pk triednych učiteľov | Mgr. Irena Pontesová | Náplň tried.hodín | |
PK náboženstvo | Mgr. Eva Balajková | náboženstvo - všetky ročníky | |
MZ 1.-2. roč. | Mgr. Milota Vincová | predmety 1. a 2. roč. | |
MZ 3.-4. roč. | Mgr. Ivana Kubáňová | predmety 3. a4. roč. | |
MZ ŠKD | Elena Bašovská | vychovávateľky ŠKD |
Počet žiakov školy: 459
Počet tried: 19
Podrobnejšie informácie:
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 19 |
počet žiakov | 49 | 50 | 50 | 62 | 40 | 37 | 48 | 50 | 65 | 451 |
z toho ŠVVP | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 11 | ||
z toho v ŠKD | 47 | 46 | 43 | 49 | 185 |
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2007: 48 / 23
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2007: 44/ 22
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 7/ 3
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2008
Nižší ročník | 5.roč. | 6.roč. | 7.roč. | 8.roč. | 9.roč. | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet žiakov | 18 | 65 | 83 |
Gym 8.roč | Gym 6.roč | Gym 4.roč | SOŠ | SOU | OU | Iné | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prihlásení | 23 | 12 | 41 | 6 | 6 | 0 | 88 | |
prijatí | 18 | 12 | 41 | 6 | 6 | 0 | 83 | |
% úspešnosti | 78,26 | 100 | 100 | 100 | 100 | 94,31 |
Trieda | ANJ | CvM | CvSJ | DEJ | FRJ | FYZ | Hv | CHE | INF | KNJ | MAT | NEJ | Ov | PP | Pv |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1,00 | ||||||||||||||
l.B | 1,08 | ||||||||||||||
II.A | 1,33 | ||||||||||||||
II.B | 1,31 | ||||||||||||||
III.A | 1,72 | 1,48 | |||||||||||||
III.B | 1,60 | 1,4 | |||||||||||||
IV.A | 1,52 | 1,41 | |||||||||||||
IV.B | 1,36 | 1,45 | |||||||||||||
V.A | 1,95 | 1,45 | 1,95 | 1,9 | |||||||||||
V.B | 1,85 | 1,45 | 2,45 | 1,9 | |||||||||||
VI.A | 2,06 | 1,33 | 2,22 | 2,44 | 2,29 | 1,44 | |||||||||
VI.B | 2,32 | 1,42 | 2,37 | 2,37 | 2,53 | 1,79 | |||||||||
VII.A | 2,55 | 1,50 | 2,38 | 2,68 | 2,41 | 2,38 | 1,68 | ||||||||
VII.B | 2,31 | 1,42 | 1,71 | 2,54 | 2,38 | 2,05 | 1,69 | ||||||||
VIII.A | 1,95 | 1,91 | 2,23 | 2,45 | 2,41 | 2,00 | 1,5 | ||||||||
VIII.B | 1,86 | 1,96 | 1,96 | 2,43 | 2,43 | 1,85 | 1,61 | ||||||||
IX.A | 2,90 | 2,14 | 2,4 | 2,52 | 3,05 | 2,81 | 3,06 | 2,57 | |||||||
IX.B | 2,82 | 2,23 | 3,25 | 2,77 | 3,00 | 2,86 | 2,86 | 2,36 | |||||||
IX.C | 2,59 | 1,50 | 2,57 | 2,5 | 2,23 | 3,00 | 2,93 | 2,05 |
Trieda | PR | PVED | PRV | NAB | SJL | Spr | Tech | Tv | UČD | UČT | VL | Vv | ZEM |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1,00 | ||||||||||||
l.B | 1,00 | ||||||||||||
II.A | 1,08 | 1,21 | 1,00 | ||||||||||
II.B | 1,00 | 1,19 | |||||||||||
III.A | 1,4 | 1,52 | 1,4 | ||||||||||
III.B | 1,24 | 1,52 | 1,36 | ||||||||||
IV.A | 1,21 | 1,34 | 1,45 | ||||||||||
IV.B | 1,21 | 1,36 | 1,36 | ||||||||||
V.A | 1,15 | 2,1 | 1,55 | ||||||||||
V.B | 1,35 | 2,2 | 1,55 | ||||||||||
VI.A | 1,50 | 2,61 | 1,89 | ||||||||||
VI.B | 1,84 | 2,74 | 1,68 | ||||||||||
VII.A | 2,41 | 2,32 | 1,77 | ||||||||||
VII.B | 1,23 | 2,54 | 1,58 | ||||||||||
VIII.A | 1,36 | 2,05 | 1,55 | ||||||||||
VIII.B | 1,14 | 2,25 | 1,46 | ||||||||||
IX.A | 2,19 | 3,1 | 1,90 | ||||||||||
IX.B | 1,68 | 3,00 | 2,14 | ||||||||||
IX.C | 1,27 | 2,55 | 1,45 |
Hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov
Hlavný dôraz vo výchovno-vzdelávacom procese sme v uplynulom školskom roku kládli na vzťah pedagogických pracovníkov ku žiakom, ako subjektu partnerského vzťahu, s dôrazom na Deklaráciu práv dieťaťa.
Oblasť kresťanskej výchovy a vzdelávania je základným poslaním katolíckej školy. Všetci pedagogickí a výchovní pracovníci si počas celého školského roka uvedomovali, že duch katolíckej, demokratickej školy je založený na pluralite názorov a náhľadov, vlastenectve, humanite, etických a morálnych princípoch, ktoré musia byť zohľadnené v každodennej práci so žiakmi.
V žiakoch sme rozvíjali túžbu po vzdelaní, sebarealizácii, v dosiahnutí čo najlepších vedomostí, zručností, návykov, tvorivých poznatkov v realizácii svojich schopností a predstáv s rozvojom nadania a talentu.
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní |
---|---|---|---|---|
I.A | 25 | 25 | 0 | 0 |
l.B | 24 | 23 | 1 | 0 |
II.A | 24 | 24 | 0 | 0 |
II.B | 26 | 26 | 0 | 0 |
III.A | 25 | 25 | 0 | 0 |
III.B | 25 | 25 | 0 | 0 |
IV.A | 29 | 29 | 0 | 0 |
IV.B | 33 | 33 | 0 | 0 |
V.A | 20 | 20 | 0 | 0 |
V.B | 20 | 20 | 0 | 0 |
VI.A | 18 | 17 | 1 | 0 |
VI.B | 19 | 19 | 0 | 0 |
VII.A | 22 | 22 | 0 | 0 |
VII.B | 26 | 26 | 0 | 0 |
VIII.A | 22 | 22 | 0 | 0 |
VIII.B | 28 | 28 | 0 | 0 |
IX.A | 21 | 21 | 0 | 0 |
IX.B | 22 | 22 | 0 | 0 |
IX.C | 22 | 22 | 0 | 0 |
Trieda | Počet | Zamešk. hod. | Zam. na žiaka | Ospravedlnené | Ospr. na žiaka | Neospravedlnené | Neosp. na žiaka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 25 | 1212 | 48,48 | 1212 | 48,48 | 0 | 0,00 |
l.B | 24 | 1835 | 76,46 | 1835 | 76,46 | 0 | 0,00 |
II.A | 24 | 1778 | 74,08 | 1778 | 74,08 | 0 | 0,00 |
II.B | 26 | 1737 | 66,80 | 1737 | 66,80 | 0 | 0,00 |
III.A | 25 | 2128 | 85,12 | 2128 | 85,12 | 0 | 0,00 |
III.B | 25 | 1945 | 77,80 | 1945 | 77,80 | 0 | 0,00 |
IV.A | 29 | 1967 | 67,82 | 1965 | 67,82 | 2 | 0,06 |
IV.B | 33 | 1782 | 54,00 | 1782 | 54 | 0 | 0,00 |
V.A | 20 | 1709 | 85,45 | 1709 | 85,45 | 0 | 0,00 |
V.B | 20 | 1256 | 62,80 | 1256 | 62,80 | 0 | 0,00 |
VI.A | 18 | 1274 | 70,77 | 1274 | 70,77 | 0 | 0,00 |
VI.B | 19 | 1981 | 104,26 | 1981 | 104,26 | 0 | 0,00 |
VII.A | 22 | 1902 | 86,45 | 1902 | 86,45 | 0 | 0,00 |
VII.B | 26 | 1916 | 73,69 | 1916 | 73,69 | 0 | 0,00 |
VIII.A | 22 | 1697 | 77,13 | 1690 | 0,00 | 7 | 0,31 |
VIII.B | 28 | 2532 | 90,42 | 2532 | 90,42 | 0 | 0,00 |
IX.A | 21 | 2760 | 131,42 | 2760 | 131,42 | 6 | 0,28 |
IX.B | 22 | 2265 | 102,95 | 2265 | 102,95 | 3 | 0,13 |
IX.C | 22 | 2823 | 128,31 | 2823 | 128,31 | 0 | 0,00 |
Monitorovania sa zúčastnilo 65 žiakov 9. ročníka. Žiaci boli testovaní zo SJL a z matematiky.Celoslovenský priemer úspešnosti žiakov zo slovenského jazyka bol 58,1%. Žiaci našej školy dosiahli priemer 61,6%
Podobne sa darilo žiakom aj v matematike. Priemerná úspešnosť v rámci Slovenska bola 56,3%, žiaci našej školy dosiahli priemer 62,8%.
Dosiahnuté výsledky poukazujú na vysokú úroveň výchovno-vzdelávacej práce so žiakmi a výsledky, ktoré dosiahli jednotliví žiaci, zodpovedajú ich klasifikácii a vedomostiam.
Názov | Počet žiakov | Úspešnosť v % | Iný údaj o úspešnosti |
---|---|---|---|
Monitor SJL | 65 | 61,6% | |
Monitor MAT | 65 | 62,8% |
Učebný variant | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet tried v ročníku | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 19 |
šport.prípava | ||||||||||
Matematika 5.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 1.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 3.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 5.-9. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 11 | ||||
Výtvarná výchova 1.-9. | ||||||||||
Hudobná výchova 1.-9. | ||||||||||
Technická výchova 5.-9. | ||||||||||
Variant1.,2.,3. | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | |||||
Iné ( uveďte ) |
Predmet | Ročník | Počet skupín | Počet hodín týždenne |
---|---|---|---|
Anglický jazyk | 1.a 2.roč. | 4 | 2 |
Konv.Angl.jazyk | 6. roč. | 2 | 1 |
Cvič.Slov.jazyk | 8.roč. | 2 | 1 |
Cvič. Mat. | 8.roč. | 2 | 1 |
Konv.Nemecký jazyk | 8.roč. | 4 | 1 |
Počet tried | Počet žiakov | Počet individ. integrovaných | |
---|---|---|---|
Nultého ročníka | 0 | 0 | 0 |
Prvého ročníka | 2 | 49 | 0 |
Bežných tried | 17 | 402 | 11 |
Špeciálnych tried | |||
Pre nadaných | |||
Spolu | 19 | 451 | 11 |
Pracovný pomer
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. | Počet úväzkov pedag. prac. | Počet úväzkov nepedag. prac. |
---|---|---|---|---|
TPP | 36 | 15 | 31,16 | 15,5 |
DPP | - | - | ||
Znížený úväzok | 5 | - | 3,56 | - |
ZPS | 2 | 2 | ||
Na dohodu | 1 | 0,8 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 0 | 31 | 31 |
vychovávateľov | 0 | 6 | 6 |
asistentov učiteľa | |||
spolu | 37 | 37 |
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
6.ab,7ab | Občianska výchova | 4 |
5ab,6ab,7b,8ab | Dejepis | 12 |
8ab | Telesná výchova | 4 |
Vedenie školy venovalo počas celého školského roka veľkú pozornosť ďalšiemu vzdelávaniu pedagogických pracovníkov. V tomto šk.roku 32 učiteľov absolovovalo kurz komunikácie a vzdelávanie v rámci projektu Infovek.
Zvyšovanie odbornej, metodicko-didaktickej úrovne pedagogických pracovníkov školy patrí medzi priority a základný predpoklad na skvalitnenie výchovy a vzdelávania. Využívali sme všetky ponúkané aktivity z metodických centier. Pracovníci školy boli pravidelne informovaní a oboznamovaní s novými zákonnými normami a nariadeniami v oblasti školstva.
Ďalšie vzdelávanie | Počet absolventov | Počet študujúcich |
---|---|---|
1.kvalifikačná skúška | 15 | 0 |
2.kvalifikačná skúška | 0 | 0 |
štúdium školského manažmentu | 4 | 0 |
špecializačné inovačné štúdium | 32 | 0 |
špecializačné kvalifikačné | 2 | 0 |
postgraduálne | 5 | 0 |
doplňujúce pedagogické | 0 | 0 |
vysokoškolské pedagogické | 0 | 0 |
vysokoškolské nepedagogické | 0 | 0 |
Názov súťaže | Počet žiakov | okr. kolo | kraj. kolo | národ. kolo | medzinár. kolo |
---|---|---|---|---|---|
Olympiáda v Nj | 1 | 1.miesto | 2.miesto | ||
Hollého pamätník | 1 | 1.miesto | |||
Pytagoriáda | 3 | 1.miesto | |||
Matematická olymp. | 3 | 3.miesto | |||
Archimediáda | 2 | 2.miesto | |||
MAKS -korešpondenčná | 2 | 2.miesto | |||
Šach | 3.miesto | ||||
Majstrovstvá v plávaní | 2 | Majster Slovenska | |||
Šaliansky Maťko | 9 | 2 prvé miesta | 1.a 3.miesto | ||
Rozprávkové vretienko | 4 | 1. a 3. miesto | |||
Slovom o Tvojej láske | 3 | 5.miesto | |||
Kátlovce Paľa Ušáka Olivu | 3 | 1.miesto | |||
Putujeme za ľudovou piesňou | 2 | 2. miesto | |||
Výtvarná Liga o Memoriál Heleny Kocianovej | 6 | štyri 1.miesta, podľa kateg., 1 tretie | |||
Biblická olympiáda | 3 | 4.miesto |
Úlohou cirkevnej školy je popri kvalitnom vzdelávaní poskytnúť deťom aj dobrú kresťanskú výchovu. Nie je nám ľahostajná výchova detí, ktoré nám zverili rodičia, ktorí si želajú, aby kresťanská výchova, ktorú poskytujú svojim deťom doma, mala pokračovanie aj v škole. V tejto oblasti musí naša CŠ napnúť svoje sily- chceme našim žiakom umožniť poznanie, že pravá viera otvára cestu k sebarealizácii, a tak odpovedá na otázky o zmysle človeka, o šťastí a identite.Takáto výchova pomáha vybudovať v žiakoch náboženské cítenie a morálne hodnoty, ktoré formujú mladého človeka k zodpovednosti a k správnemu prístupu k životu a spoločnosti.
V pohľade na prax však máme dojem, že rebríček najdôležitejších hodnôt posúva výchovu mládeže dozadu.Venujeme sa a chceme sa aj naďalej venovať mladým ľuďom aj vo voľnom čase, pretože tento je málo reflektovaný a je podceňovaný. Je to na škodu, lebo živé svedectvo solidarity a oddanosti blízkym je základným pilierom evanjelizácie. Sme si vedomí toho, že toto všetko bude mať úspech len vtedy, keď CŠ dá žiakom osobne zažiť radosť a prijatie v prostredí, v ktorom mladých vychovávame.
Máme skúsenosti, že mladým ľuďom je potrebné pomôcť sa zorientovať v ich živote, usmerňovať ich a umožniť im, aby mali možnosť zažiť autentickú náboženskú skúsenosť v chápajúcom spoločenstve. Hoci dnešné deti majú iné záujmy, vplýva na ne reklama, akčné filmy, tiež teror, šikanovanie, drogy a iné patologické javy, napriek tomu túžia po šťastí a po tom, aby sme ich my dospelí prijali a mali radi takých, akí sú. O toto sa snažíme aj v našej škole.
V školskej činnosti kladieme dôraz na všestranný rozvoj osobnosti žiaka. Počas celého školského roka sme venovali pozornosť nielen vzdelávaniu. Veľký dôraz sme kládli aj na aktívne vyžitie našich žiakov. Činnosť školy je bohatá, o čom svedčia rôzne aktivity, ktoré organizujeme nielen pre žiakov našej školy.
Cieľom školy je, stať sa " Otvorenou školu". Vedomí si cieľov otvorenej školy, s cieľmi ktorej sa plne stotožňujeme ( poskytnúť žiakom kvalitné vzdelanie a dobrú kresťanskú výchovu, ponúknuť pestrú záujmovú činnosť, získať tak väčší počet žiakov, a tak aj vyšší prísun peňazí pre školu/, požiadali sme MŠ SR o zmenu v učebných plánoch pre CŠ.
Už tretí rok vyučujeme popri cudzích jazykoch, na ktoré sa škola orientuje, aj povinný predmet Informatika, ktorý vyučujeme vo všetkých triedach 5.-9. ročníka.
Stalo sa už tradíciou, že v rámci skvalitnenia spolupráce školy s rodinou sme aj v tomto školskom roku organizovali tvorivé dielne, kde sa pri rôznych činnostiach stretávajú rodičia, deti, učitelia, ale i starí rodičia, či kamaráti a súrodenci našich žiakov. Zaujímavé bolo Jesenné aranžovanie, Veselé tekvice, Pletenie korbáčov, Zdobenie medovníkov, Zdravá výživa a ďalšie. Každé tvorivé dielne sa končili výstavkou urobených prác a výrobkov, výmenou receptov a družnou neformálnou debatou.
Deti chodia na takéto podujatia s radosťou a rodičia majú možnosť pozorovať svoje dieťa pri práci so svojimi spolužiakmi, a čo je najdôležitejšie, rodič sa môže neformálne porozprávať s triednym učiteľom nielen o školských problémoch. Rodičia tieto činnosti podporujú a radi sa na nich zúčastňujú.
Žiakom, a to nielen z našej školy, ponúkame vhodné prežitie voľného času v Stredisku záujmovej činnosti, ktoré je zriadené pri tunajšej škole, a je zaradené do siete školských zariadení. Stredisko ponúka žiakom, rodičom, ale aj ostatným záujemcom záujmové vzdelávanie vo forme krúžkov s rôznym zameraním.
Neodmysliteľnou súčasťou strediska sú prímestské tábory, ktoré organizujeme počas prázdnin. Túto ponuku vítajú predovšetkým tí rodičia, ktorí nemajú možnosť vybrať si dovolenku počas letných prázdnin.
Cieľom našej školy je vytvoriť centrum vzdelávania pre širokú lokálnu komunitu v oblasti budovania informačnej spoločnosti, rozšíriť spoluprácu medzi školou a zriaďovateľom, vedením školy a učiteľmi , učiteľmi a rodičmi, a rovnako zviditelniť školu v regióne a medzi jeho obyvateľmi.
Aj počas školského roka 2007/2008 sme pokračovali v organizovaní otvorených dní, kde majú možnosť zúčastniť sa aj rodičia, a tak sledovať vyučovací proces, činnosť žiakov i učiteľa.
Po otvorených hodinách nasleduje diskusia, kde sa účastníci majú možnosť vyjadriť k hodinám, ktoré videli, vymeniť si skúsenosti a prijať také opatrenia, ktoré skvalitnia výchovno- vzdelávací proces. Na otvorených hodinách sú prezentované nové formy a metódy práce, využíva sa IKT technika, ktorá je prezentovaná vo všetkých fázach vyučovacej hodiny.
Kultúrne a spoločenské podujatia
* Mikulášske a vianočné besiedky
* Slávnostná vianočná akadémia Ježiško, vitaj!
* Návšteva výchovných koncertov, divadelných predstavení a filmových predstavení
* Akadémia pri príležitasti blahorečenia sv. Angely Merici, patrónky tunajšej školy, v spolupráci so sestrami uršulínkami
* Detský karneval pre deti z celej Trnavy a blízkeho okolia
* Krížové cesty v pôstnom období
* Vystúpenia pre matky a starké z domova dôchodcov - Deň matiek- Mamička, ľúbim ťa.
* Spoločné opekačky - rodičia, deti, učitelia
Športové podujatia
* 14. ročník Tradičného jesenného behu a športový deň
* Turnaje vo vybíjanej a futbale
* Korčuľovanie na zimnom štadióne
* Návštevy dopravného ihriska
Školské výlety a exkurzie
Výlety a exkurzie boli zamerané na turistiku, poznávanie a ochranu prírody a poznávanie regiónu. Exkurzie boli: literárno-historické, prírodovedné a exkurzie do bánk a poisťovní.
Besedy
* literárno-historické-spoločenskovedné
* zamerané na protidrogovú prevenciu
* s policajtami, kriminalistami
* s lekármi a duchovnými
Hodiny odučené v mimoškolských priestoroch
* v knižnici Juraja Fándlyho
* v hudobnom štúdiu M. Schneidra Trnavského
* v mestskej galérii
Ďalšie aktivity
* Spevácka súťaž Super-Star
* Tvorivé dielne
* Zber odpadového papiera
* Tradičný maškarný ples
* Týždeň zdravej výživy
* Deň narcisov
* Spolupráca s MŠ- organizovanie Dňa otvorených hodín pre škôlkárov a ich rodičov
* Školy v prírode- 2 triedy
Pýchou školy je tiež folklórny súbor " Drienka", ktorý reprezentuje nielen školu, ale i samotné mesto Trnavu a našu vlasť v zahraničí. Úspešne sme reprezentovali našu školu aj v televíznej súťaži Superchyty. Činnosť školy prezentujeme prostredníctvom miestnej tlače, na RZ, spomínaných akadémiach, metodických dňoch a dňoch otvorených dverí.
Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná
charakteristika
A) Dlhodobé
Projekt Socrates - Comenius
Sokrates podporuje medzinárodnú spoluprácu a mobilitu, upevňuje
európsku dimenziu v oblasti vzdelávania. Zameraný je na štyri ciele: zvyšuje
kvalitu školského vzdelávania, posilňuje európsku dimenziu, podporuje výučbu
jazykov a zvyšuje interkultúrne povedomie. Týmto šk. rokom sme ukončili prácu na
tomto projekte
Zdravá škola
Cieľom projektu je rozvíjať a budovať v žiakoch schopnosť chrániť
a zlepšovať životné prostredie, budovať kladný a zodpovedný vzťah k prírode a k
prostrediu, v ktorom človek trávi väčšiu časť svojho života, zlepšenie zdravia
detí a mládeže formou prednášok a prevencie poskytnúť deťom a ich rodičom
potrebné informácie o zdravom spôsobe života, poukázať na dôležitosť pohybu,
správnej výživy a aktívneho trávenia voľného času detí.Chceme deti viesť k
zdravému spôsobu života, a tak dosiahnuť fyzickú a psychickú rovnováhu.
Otvorená škola
Prvoradým cieľom tohto projektu je vybaviť školu IKT, a tak
skvalitniť vyučovací proces a dosiahnuť ešte lepšie výchovno vzdelávacie
výsledky
Máme záujem sprístupniť počítačové učebne nielen žiakom, ale aj
ich rodičom a ostatným záujemcom, a tak zvýšiť počítačovú gramotnosť u čo
najširšej vrstvy populácie. Ďalšie ciele tohto projektu spočívaju v:
* budovaní imidžu školy
*skvalitnení spolupráce školy s rodinou
*získať väčší počet žiakov, a tak zabezpečiť väčší prísun financií
pre školu
*zlepšiť finančné podmienky svojich učiteľov
*slúžiť ako centrum vzdelávacej a záujmovej činnosti.
Otvorená škola-Šport
* naučiť žiakov a širokú verejnosť starať sa o svoje zdravie a
telo,aby šport vnímali ako prostriedok na pohybovú regeneráciu
a prevenciu pred civilizačnými chorobami
*vytvoriť zo školy centrum športu, kde sa budú zapájať žiaci našej
i iných škôl, rodičia a ďalší záujemci
*k športovaniu pritiahnuť čo najväčší počet žiakov, a tak
preventívne pôsobiť proti kriminalite a socialno-patologickým javom
*starať sa o talentované deti, šíriť myšlienky tolerancie a
priateľstva medzi deťmi
*aktívnou činnosťou prispievať ku skvalitneniu života svojich
zamestnancov
*zvyšovanie profesionálneho kreditu školy
*budovať imidž školy
B) Krátkodobé
Environmentálny projekt
Zdravie v škole
Jazykové laboratóriá
C) V školskom roku 2007/2008 boli školou vypracované projekty:
Socrates - Comenius
Otvorená škola
Otvorená škola Šport
Prevencia proti násiliu
Zdravie v škole
Školský časopis Uršulínček
Prispejme k zníženiu nehodovosti detí
Športovaním sa staráme o svoje zdravie
Náš región
Prevenciou proti násiliu
Folklor-most, ktorý spája ľudové umenie a kultúru našich predkov s
nami
Špeciálno-pedagogická učebňa
Prežívajme život v láske a radost
Zdravé deti-zdravé generácie
Náučný chodník-poznávanie regiónu
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: Inšpekciu sme v školskom roku
2007/2008 nemali.
Priestorové podmienky školy vo vzťahu k počtu žiakov a
vzdelávaciemu programu sú na veľmi dobrej úrovni. Škola sa popri jazykoch
zameriava aj na výučbu informatiky. Na tento účel slúžia dve počítačové učebne,
ktoré sú vybavené počítačmi a datavideoprojektormi.
Podobne ako po minulé roky i v tomto sme vypracovali niekoľko
projektov, ktoré sú doplnkovým finančným zdrojom školy na zabezpečenie
výchovno-vzdelávacieho procesu.
Škola má jazykové laboratórium -multimediálna miestnosť.
Prostriedky na tento cieľ sme získali z úspešného projektu, ktorý vypísalo MŠSR
a za výdatnej pomoci rodičov.Učebňa slúži na výučbu CJ. Je vybavená samotným
prístrojovým vybavením, počítačom napojeným na internet, farebnou tlačiarňou,
kamerou, prehrávačmi, datavideoprojektorom, odbornou literatúrou pre všetky
jazyky, ktoré sa na škole vyučujú /anglický, nemecký, francúzsky/.
Škola má k dispozícii i ďalšie jazykové laboratórium na výučbu CJ,
cvičnú kuchynku, ktorá slúži na mimoškolskú činnosť /krúžkovú/. Pýchou školy je
školská kaplnka, kde sa slúžia sv. omše a kde prosíme o pomoc a požehnanie.
V tomto šk. roku sme zakúpili aj interaktívnu tabuľu s notbukom a
dataprojektorom a upravili triedu ako samostatnu učebňu.
Na výučbu telesnej výchovy sú k dispozícii dve telocvične. Počas
prázdnin sme zrekonštruovali sociálne zariadenia, zmodernizovali sme ďalšie
triedy a vybavili sme ich nábytkom. Vydláždili sme chodbu na prízemí a v budove
vo dvore.
Na relaxáciu žiakov sa využíva počas prestávok školský dvor s
ihriskami a lavičkami. Škola je umiestnená v dvoch budovách. Podarilo sa nám
vymeniť okná z dvorovej časti, previedli sme rekonštrukciu vykurovania.
Súčasťou školy je aj školská kuchyňa, kde sa denne pripravuje viac
ako 400 obedov. Žiadalo by sa vybaviť kuchyňu moderným strojovým vybavením,
pretože väčšina prác pri príprave jedál sa vykonáva ručne.
Škola je vybavená modernými učebnými pomôckami a IKT, ktoré slúžia
vo výchovno-vzdelávacom procese.Učebné pomôcky sa každoročne dopĺňajú a postupne
sme upravovali aj kabinety.
V budúcnosti plánujeme dokončiť modernizáciu zvyšných tried a
sociálnych zariadení na druhom poschodí. Pokúsime sa vypracovať projekt do
štrukturálnych fondov, zameraný na modernizáciu celej budovy , vrátane fasády.
Veľkým problémom je zvlhnuté murivo a zdevastovaná fasáda.
Budova školy je historická kultúrna pamiatka,ktorá sa nachádza v
historickom centre mesta, ktoré často navštevujú zahraniční turisti, a preto by
si zaslúžila nový šat- fasádu.
Na záver možno konštatovať, že vnútorné i vonkajšie priestorové
podmienky sú na dobrej úrovni.
Viď prílohu " Správa o hospodárení za rok 2007"
Úlohou ZŠ Angely Merici v Trnave je nielen vzdelávať, ale aj
vychovávať v kresťanskom duchu.
Zameranie školy
* škola je zameraná na výučbu cudzích jazykov a informatiky.
Vyučujeme jazyk anglický, nemecký a francúzsky. Prvý cudzí jazyk- anglický sa
začína vyučovať ako nepovinný predmet už od 1. ročníka. Druhý CJ sa začína
vyučovať na základe schválených učebných plánov v 5. ročníku.
* informatika sa vyučuje ako povinný predmet pre všetkých žiakov
od 5. ročníka. Žiaci 1. stupňa pracujú s počítačmi v rámci záujmovej činnosti
* v škole je zriadené Školské stredisko záujmovej činnosti, ktoré
ponúka záujemcom širokú škálu záujmových krúžkov s rôznym zameraním
Priority školy
°° poskytnúť deťom kvalitné vzdelanie a dobrú kresťanskú výchovu
°° zvyšovať počítačovú gramotnosť našich žiakov
°° neustále skvalitňovať výučbu CJ
°° zabezpečiť a ponúkať žiakom a rodičom bohaté voľnočasové
aktivity v rámci strediska činností
°° vnášať do vyučovacieho procesu nové formy a metódy a realizovať
projekty zamerané na netradičné formy vyučovania
°° zlepšiť vzťahy žiak-žiak, žiak-učiteľ,škola-rodič
°° poskytnúť vzdelávanie deťom so špeciálnymi potrebami
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:
Úspešnosť a realizácia projektov, ktoré zabezpečujú modernizáciu
výchovno-vzelávacieho procesu, skvalitnenie podmienok pre prácu učiteľov a
žiakov, mimoškolská činnosť, ktorú poskytujeme žiakom, príprava žiakov na súťaže
a olympiády a ich úspešnosť, príprava žiakov na stredné škoy, kvalifikovanosť
pedagogického zboru, takmer 100% odbornosť vyučovania, ovládanie práce s
počítačom u prevažnej časti učiteľov /95%/ a využívanie IKT vo vyučovacom
procese a v príprave na vyučovanie
Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a
vzdelávania zlepšiť:
* odchod žiakov /veľký počet/ do 8-ročných gymnázií
* skvalitniť duchovný život na škole
* zlepšiť dochádzku a správanie žiakov
Návrh opatrení:
- ponúknuť ešte zaujímavejší program pre žiakov
- prezentovať sa viac na verejnosti
- skvalitniť spoluprácu s rodinou a zriaďovateľom
Ako bolo už konštatované, všetci žiaci, ktorí skončili deviaty
ročník na tunajšej škole, boli prijatí na ďalšie štúdium na gymnáziách a
stredných školách. Väčšine žiakov sa na stredných školách darí. O ich výsledkoch
sa informujeme a deti sa prídu porozprávať so svojimi učiteľmi. Teší nás, že
žiaci sa do školy radi vracajú, aby sa pochválili s úspechmi, ktoré dosiahli na
stredných či vysokých školách.
Stredisko záujmovej činnosti
Chceme rodine poskytnúť komplexnejšie služby na poli vzdelávania,
ale i voľnočasových aktivít,. Z toho dôvodu sme požiadali MŠSR o zaradenie do
siete školských zariadení Školské stredisko záujmovej činnosti pri tunajšej
škole. Stredisko zabezpečuje žiakom vhodné využitie voľného času. Ponúka žiakom,
ale aj iným záujemcom záujmové vzdelávanie vo forme krúžkov s rôznym zameraním.
Po takmer trojročných skúsenostiach analyzujeme, o ktoré krúžky je najväčší
záujem, a ktoré sú prínosom pre samotných žiakov. Stredisko ponúka tiež možnosť
prihlásiť deti do prímestských táborov, čo umožní rodičom, ktorí si nemôžu
vybrať dovolenku počas prázdnin, že je o ich dieťa postarané.
Stredisko plní tiež dôležitú finančnú podporu pre školu. Teší nás,
že o krúžky je zo strany detí i rodičov záujem. § 2. ods. 1 j
Projekty
§ 2. ods. 1 k
Výsledky inšpekčnej činnosti
§ 2. ods. 1 l
Materiálno-technické podmienky
§ 2. ods. 1 m
Finančné a hmotné zabezpečenie
§ 2. ods. 1 n
Plnenie stanoveného cieľa
§ 2. ods. 1 o
Úspechy a nedostatky
§ 2. ods. 1 p
Uplatnenie žiakov
§ 2. ods. 2 b
Voľnočasové aktivity
Názov záujmového krúžku | Počet detí | Počet skupín | Vedúci krúžku |
---|---|---|---|
Angličtina hrou 1 | 15 | 1 | Mgr. Alena Ištvancová |
Futbalový I. st. | 17 | Mgr. Vojtech Bičan | |
Angličtina hrou 2 | 17 | Mgr. Alena Ištvancová | |
Aranžérsky | 10 | Mgr. Eva GábrišoM | |
Drienka | 19 | Mgr. Stanislava Borisová | |
Futbalový II. stupeň | 9 | Mgr. Martin Valo | |
Gitarový | 14 | Alena Marhavá | |
Hrajme sa s počítačom | 15 | Mgr. Irena Belicová | |
Internetový | 22 | Mgr. Martin Valo | |
Konverzácie v Aj | 20 | Mgr. Alena Ištvancová | |
Matematický | 18 | Mgr. Eva Gábrišová | |
Matematický č. 1 | 19 | Mgr. Mária Babicová | |
Matematický č. 2 | 16 | Mgr. Mária Babicová | |
Matematický s internetom | 14 | Mgr. Irena Belicová | |
Olympiáda a súťaže zo Sj | 21 | Mgr. Veronika Záhradníková | |
Olympiáda v Sj a súťaže | 25 | Mgr. Veronika Záhradníková | |
Počítačový | 15 | Mgr. Bibiána Vyskočová | |
Práca s kamerou | 8 | Dominik Šuplata | |
Prírodovedný | 16 | PaeDr. Mária Megová | |
Recitačný | 20 | Mária Návojová | |
Šachový | 10 | Mgr. Vojtech Bičan | |
Šikovných rúk | 11 | Mgr. Andrea Dobošová | |
Športový | 24 | Mgr. Jana Sabová | |
Športový I. | 20 | Mgr. Ivana Kubáňová | |
Trnavienka | 25 | Mgr. Milota Vincová | |
Turistický | 14 | Mgr. Veronika Záhradníková | |
Výtvarný 1 | 13 | Mária Návojová | |
Výtvarný 2 | 13 | Mária Návojová | |
Výtvarný 3 | 15 | Mária Návojová | |
Výtvarný 4 | 15 | Mária Návojová | |
Zdravá výživa | 26 | Mgr. Genovéva Kolarovičová |
V tomto školskom roku sme kládli dôraz na spoluprácu školy a rodiny. Uvedomujeme si, že škola a rodina sú dva dôležité činitele pri formovaní dieťaťa v citlivého, múdreho a pracovitého človeka. Ak jeden z nich zlyhá, skôr či neskôr to pocítime všetci, o čom sa môžeme dennodenne presviedčať v jednotlivých triedach v spojitosti so správaním niektorých našich žiakov.
Spolupráca školy s rodičmi je na veľmi dobrej úrovni. Rodičia podporujú a vítajú snahy vedenia školy zamerané na rozvoj výchovno-vzdelávacieho procesu žiakov. Za pomoci rodičov škola vybudovala už spomínané počítačové učebne, prispeli na vybavenie multimediálnej miestnosti, nápomocní boli pri modernizácii tried, budovaní Ekotriedy pri zbere papiera, pri nákupe audiovizuálnej techniky a pod. Zaujímajú sa o rozvoj školy a jej napredovanie. Spoločne organizujeme "rodičovské plesy". Finančné prostriedky, ktoré sa získajú, slúžia na nákup učebných pomôcok a skvalitnenie interieru a exterieru školy.Spoločne tiež organizujeme tvorivé dielne, na ktorých sa zúčastňujú celé rodiny. Spoluprácu školy a rodiny možno hodnotiť ako veľmi dobrú.
Spolupráca sociálneho pracovníka s deťmi a rodinou
Od septembra 2006 pracuje na škole školská sociálna pracovníčka. Škola predstavuje široké pole pôsobnosti. Od začiatku svojho pôsobenia na tunajšej škole svoju činnosť zamerala hlavne na vytvorenie súdržnej a harmonickej výchovnej komunity škola-rodina,ktorej existencia sa má zakladať na vôli zlepšovať informovanosť a komunikáciu pri starostlivosti o žiakov, schopnosti riešiť konflikty pozitívnym spôsobom a na čase venovanom počúvaniu a dialógu, teda stať sa komunikačným prvkom medzi školou, rodinou a odbornými inštitúciami.
V rámci primárnej prevencie sa venovala žiakom počas triednických hodín, počas prestávok a v čase pobytu detí v ŠKD, a to prostredníctvom rozhovorov alebo aktivít, či hier zameraných na budovanie prosociálneho správania.
Sekundárna prevencia bola orientovaná na podchytenie žiaka nachádzajúceho sa v rizikovom prostredí.
Do oblasti práce s rodinou naších žiakov a v súvislosti s funkciou koordinátorky prevencie drogových závislostí patrila aj pastoračná činnosť a poradenstvo pre rodičov a žiakov našej školy, ktorí majú vo svojej rodine člena so závislosťou na návykových látkach.
Venovala osobitnú pozornosť žiakom zo sociálne a emocionálne znevýhodneného prostredia, žiakom vyžadujúcim si špeciálno-pedagogickú, psychologickú a psychiatrickú pomoc. Spolupracovala so psychológom, triednym učiteľom a zákonným zástupcom pri vypracovaní individuálneho výchovno-vzdelávacieho plánu pre integrovaných žiakov a pri jeho realizácii.
Možno konštatovať, že sociálna pracovníčka sa ujala svojej
činnosti aktívne a zodpovedne, čo sa hneď v prvom roku jej pôsobenia odzrkadlilo
na nižšom počte znížených známok zo správania v porovnaní s predchádzajúcimi
rokmi.
Vedenie školy sa snaží prezentovať činnosť školy na verejnosti.
Spolupracujeme s Gymnáziom A. Merici, s cirkevnou MŠ, s ostatnými školami a MŠ
na území Trnavy, Krajskou knižnicou J. Fándlyho, Detským domovom, Domovom
dôchodcov, CVČ Kalokagatia, Spolkom sv. Vojtecha, Mestským úradom, a pod.. Ako
som už uviedla, škola je zapojená do viacerých projektov a má kontakty so
školami podobného zamerania v zahraničí /Škótsko, Španielsko, Taliansko a
Nemecko/.Pozitívne sú verejnosťou vnímané aj akadémie, ktoré škola pripravuje
pre verejnosť pri rôznych príležitostiach.
Nadaní žiaci sa zapájajú do rôznych súťaží, predmetových olympiád,
kde dosahujú v rámci regiónu veľmi dobré výsledky. Žiaci rozvíjajú svoj talent v
nepovinných predmetoch. Na verejnosti úspešne reprezentujú školu a mesto tým, že
sa úspešne zúčastňujú krajských, celoštátnych súťaží, prípravou programov na
rôzne podujatia v meste a prezentáciou svojej činnosti v školskom časopise
Uršulínček a v regionálnych novinách.
Škola je každoročne spoluorganizátorom mestského "Detského
maškarného plesu", ktorý je prístupný všetkým deťom z mesta Trnava a blizkeho
okolia. Každý rok sa stretne viac ako tisíc masiek a asi taký istý počet rodičov
Škola žije so svojím mesto a je jeho súčasťou.
Po prečítaní správy možno posúdiť, že sa v škole veľa urobilo, ale
možno tiež skonštatovať, že sa mohlo urobiť oveľa viac. Úspechy, ktoré sme
dosiahli, sú zaväzujúce a nútia nás nepoľaviť, ale viac byť tvorivými,
pracovitejšími a zodpovednými za zvyšovanie kvality výchovy a vzdelania s cieľom
pripraviť našich absolventov na úspešný, zmysluplný a hodnotný život.
Vypracovala: Mgr. Alena Grausová
V Trnave 15. októbra 2008
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 25.06.2008
Alena Grausová
riaditeľka školy
§ 2. ods. 2 d
Spolupráca školy a verejnosti
Záver