Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2007/2008

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a

Základné identifikačné údaje

Názov školy Základná škola Angely Merici, ul. Halenárska 45, 917 01 Trnava
Adresa školy Halenárska 45, 917 01 Trnava
Telefón +421335511721
E-mail riaditel@zsamtt.edu.sk
Zriaďovateľ Rímska únia Rádu sv. Uršule
  Slovenská provincia

Vedúci zamestnanci školy

  Priezvisko, meno Telefón Služ. mobil e-mail
Riaditeľ Mgr.Alena Grausová 033 5511721   alena.grausova@gmail.com
ZRŠ Mgr. Genovéva Kolarovičová 033 5511204    
ZRŠ Mgr.Mária Zacharová 033 5511204    
Vedúca vychovávateľka ŠK Ingrid Bedřichová 033 5511204    
Vedúca ŠJ Mária Hilková 033 5511303    

Rada školy

  Titl., priezvisko, meno Kontakt
predseda Cirkevná škola Radu školy nezriaďuje  
pedagogickí zamestnanci    
     
     
ostatní zamestnanci    
     
zástupcovia rodičov    
     
     
     
zástupca zriaďovateľa    
iní    

Poradné orgány školy

Názov MZ a PK Vedúci Zastúpenie predmetov Poznámka
PK slovenského jazyka a cudzích jazykov Mgr. Veronika Záhradníková SJ,AJ,NJ,FJ  
PK spoločenskovedná Mgr. Jana Sláviková D,OV,HV,VV  
Pk prírodovedná Mgr. Vojtech Bičan M,F,Ch,Prír.,Zem.,Inf,  
Pk triednych učiteľov Mgr. Irena Pontesová Náplň tried.hodín  
PK náboženstvo Mgr. Eva Balajková náboženstvo - všetky ročníky  
MZ 1.-2. roč. Mgr. Milota Vincová predmety 1. a 2. roč.  
MZ 3.-4. roč. Mgr. Ivana Kubáňová predmety 3. a4. roč.  
MZ ŠKD Elena Bašovská vychovávateľky ŠKD  

§ 2. ods. 1 b

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 459

Počet tried: 19

Podrobnejšie informácie:
Ročník: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu
počet tried 2 2 2 2 2 2 2 2 3 19
počet žiakov 49 50 50 62 40 37 48 50 65 451
z toho ŠVVP     1 1 1 2 2 1 3 11
z toho v ŠKD 47 46 43 49           185

§ 2. ods. 1 c

Zapísaní žiaci ZŠ

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2007: 48 / 23

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2007: 44/ 22

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 7/ 3

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2008
  Nižší ročník 5.roč. 6.roč. 7.roč. 8.roč. 9.roč. Spolu
Počet žiakov   18       65 83

§ 2. ods. 1 d

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

  Gym 8.roč Gym 6.roč Gym 4.roč SOŠ SOU OU Iné Spolu
prihlásení 23   12 41 6 6 0 88
prijatí 18   12 41 6 6 0 83
% úspešnosti 78,26   100 100 100 100   94,31

§ 2. ods. 1 e

Klasifikácia tried

Trieda ANJ CvM CvSJ DEJ FRJ FYZ Hv CHE INF KNJ MAT NEJ Ov PP Pv
I.A                           1,00  
l.B                           1,08  
II.A                     1,33        
II.B                     1,31        
III.A 1,72                   1,48        
III.B 1,60                   1,4        
IV.A 1,52                   1,41        
IV.B 1,36                   1,45        
V.A 1,95     1,45             1,95 1,9      
V.B 1,85     1,45             2,45 1,9      
VI.A 2,06     1,33   2,22         2,44 2,29 1,44    
VI.B 2,32     1,42   2,37         2,37 2,53 1,79    
VII.A 2,55     1,50 2,38 2,68         2,41 2,38 1,68    
VII.B 2,31     1,42 1,71 2,54         2,38 2,05 1,69    
VIII.A 1,95     1,91   2,23   2,45     2,41 2,00 1,5    
VIII.B 1,86     1,96   1,96   2,43     2,43 1,85 1,61    
IX.A 2,90     2,14 2,4 2,52   3,05     2,81 3,06 2,57    
IX.B 2,82     2,23 3,25 2,77   3,00     2,86 2,86 2,36    
IX.C 2,59     1,50 2,57 2,5   2,23     3,00 2,93 2,05    

Trieda PR PVED PRV NAB SJL Spr Tech Tv UČD UČT VL Vv ZEM
I.A           1,00              
l.B           1,00              
II.A     1,08   1,21 1,00              
II.B     1,00   1,19                
III.A 1,4       1,52           1,4    
III.B 1,24       1,52           1,36    
IV.A 1,21       1,34           1,45    
IV.B 1,21       1,36           1,36    
V.A       1,15 2,1               1,55
V.B       1,35 2,2               1,55
VI.A       1,50 2,61               1,89
VI.B       1,84 2,74               1,68
VII.A       2,41 2,32               1,77
VII.B       1,23 2,54               1,58
VIII.A       1,36 2,05               1,55
VIII.B       1,14 2,25               1,46
IX.A       2,19 3,1               1,90
IX.B       1,68 3,00               2,14
IX.C       1,27 2,55               1,45

Prospech žiakov

Hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov

Hlavný dôraz vo výchovno-vzdelávacom procese sme v uplynulom školskom roku kládli na vzťah pedagogických pracovníkov ku žiakom, ako subjektu partnerského vzťahu, s dôrazom na Deklaráciu práv dieťaťa.

Oblasť kresťanskej výchovy a vzdelávania je základným poslaním katolíckej školy. Všetci pedagogickí a výchovní pracovníci si počas celého školského roka uvedomovali, že duch katolíckej, demokratickej školy je založený na pluralite názorov a náhľadov, vlastenectve, humanite, etických a morálnych princípoch, ktoré musia byť zohľadnené v každodennej práci so žiakmi.

V žiakoch sme rozvíjali túžbu po vzdelaní, sebarealizácii, v dosiahnutí čo najlepších vedomostí, zručností, návykov, tvorivých poznatkov v realizácii svojich schopností a predstáv s rozvojom nadania a talentu.


Trieda Počet Prospeli Neprospeli Neklasifikovaní
I.A 25 25 0 0
l.B 24 23 1 0
II.A 24 24 0 0
II.B 26 26 0 0
III.A 25 25 0 0
III.B 25 25 0 0
IV.A 29 29 0 0
IV.B 33 33 0 0
V.A 20 20 0 0
V.B 20 20 0 0
VI.A 18 17 1 0
VI.B 19 19 0 0
VII.A 22 22 0 0
VII.B 26 26 0 0
VIII.A 22 22 0 0
VIII.B 28 28 0 0
IX.A 21 21 0 0
IX.B 22 22 0 0
IX.C 22 22 0 0

Dochádzka žiakov

Trieda Počet Zamešk. hod. Zam. na žiaka Ospravedlnené Ospr. na žiaka Neospravedlnené Neosp. na žiaka
I.A 25 1212 48,48 1212 48,48 0 0,00
l.B 24 1835 76,46 1835 76,46 0 0,00
II.A 24 1778 74,08 1778 74,08 0 0,00
II.B 26 1737 66,80 1737 66,80 0 0,00
III.A 25 2128 85,12 2128 85,12 0 0,00
III.B 25 1945 77,80 1945 77,80 0 0,00
IV.A 29 1967 67,82 1965 67,82 2 0,06
IV.B 33 1782 54,00 1782 54 0 0,00
V.A 20 1709 85,45 1709 85,45 0 0,00
V.B 20 1256 62,80 1256 62,80 0 0,00
VI.A 18 1274 70,77 1274 70,77 0 0,00
VI.B 19 1981 104,26 1981 104,26 0 0,00
VII.A 22 1902 86,45 1902 86,45 0 0,00
VII.B 26 1916 73,69 1916 73,69 0 0,00
VIII.A 22 1697 77,13 1690 0,00 7 0,31
VIII.B 28 2532 90,42 2532 90,42 0 0,00
IX.A 21 2760 131,42 2760 131,42 6 0,28
IX.B 22 2265 102,95 2265 102,95 3 0,13
IX.C 22 2823 128,31 2823 128,31 0 0,00

Výsledky externých meraní

Monitorovania sa zúčastnilo 65 žiakov 9. ročníka. Žiaci boli testovaní zo SJL a z matematiky.Celoslovenský priemer úspešnosti žiakov zo slovenského jazyka bol 58,1%. Žiaci našej školy dosiahli priemer 61,6%

Podobne sa darilo žiakom aj v matematike. Priemerná úspešnosť v rámci Slovenska bola 56,3%, žiaci našej školy dosiahli priemer 62,8%.

Dosiahnuté výsledky poukazujú na vysokú úroveň výchovno-vzdelávacej práce so žiakmi a výsledky, ktoré dosiahli jednotliví žiaci, zodpovedajú ich klasifikácii a vedomostiam.


Názov Počet žiakov Úspešnosť v % Iný údaj o úspešnosti
Monitor SJL 65 61,6%  
Monitor MAT 65 62,8%  

§ 2. ods. 1 f

Odbory a učebné plány

Učebný variant 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu
Počet tried v ročníku 2 2 2 2 2 2 2 2 3 19
šport.prípava                    
Matematika 5.-9.                    
Cudzie jazyky 1.-9.                    
Cudzie jazyky 3.-9.                    
Cudzie jazyky 5.-9.         2 2 2 2 3 11
Výtvarná výchova 1.-9.                    
Hudobná výchova 1.-9.                    
Technická výchova 5.-9.                    
Variant1.,2.,3. 2 2 2 2           8
Iné ( uveďte )                    

Nepovinné predmety

Predmet Ročník Počet skupín Počet hodín týždenne
Anglický jazyk 1.a 2.roč. 4 2
Konv.Angl.jazyk 6. roč. 2 1
Cvič.Slov.jazyk 8.roč. 2 1
Cvič. Mat. 8.roč. 2 1
Konv.Nemecký jazyk 8.roč. 4 1

Štruktúra tried

  Počet tried Počet žiakov Počet individ. integrovaných
Nultého ročníka 0 0 0
Prvého ročníka 2 49 0
Bežných tried 17 402 11
Špeciálnych tried      
Pre nadaných      
Spolu 19 451 11

§ 2. ods. 1 g

Zamestnanci

Pracovný pomer
Pracovný pomer Počet pedag. prac. Počet nepedag. prac. Počet úväzkov pedag. prac. Počet úväzkov nepedag. prac.
TPP 36 15 31,16 15,5
DPP - -    
Znížený úväzok 5 - 3,56 -
ZPS 2   2  
Na dohodu 1   0,8  

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

počet nekvalifikovaných kvalifikovaných spolu
učiteľov 0 31 31
vychovávateľov 0 6 6
asistentov učiteľa      
       
spolu   37 37

Predmety vyučované nekvalifikovane

Trieda Predmet Počet hodín týždenne
6.ab,7ab Občianska výchova 4
5ab,6ab,7b,8ab Dejepis 12
8ab Telesná výchova 4

§ 2. ods. 1 h

Vzdelávanie zamestnancov

Vedenie školy venovalo počas celého školského roka veľkú pozornosť ďalšiemu vzdelávaniu pedagogických pracovníkov. V tomto šk.roku 32 učiteľov absolovovalo kurz komunikácie a vzdelávanie v rámci projektu Infovek.

Zvyšovanie odbornej, metodicko-didaktickej úrovne pedagogických pracovníkov školy patrí medzi priority a základný predpoklad na skvalitnenie výchovy a vzdelávania. Využívali sme všetky ponúkané aktivity z metodických centier. Pracovníci školy boli pravidelne informovaní a oboznamovaní s novými zákonnými normami a nariadeniami v oblasti školstva.


Ďalšie vzdelávanie Počet absolventov Počet študujúcich
1.kvalifikačná skúška 15 0
2.kvalifikačná skúška 0 0
štúdium školského manažmentu 4 0
špecializačné inovačné štúdium 32 0
špecializačné kvalifikačné 2 0
postgraduálne 5 0
doplňujúce pedagogické 0 0
vysokoškolské pedagogické 0 0
vysokoškolské nepedagogické 0 0

§ 2. ods. 1 i

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Názov súťaže Počet žiakov okr. kolo kraj. kolo národ. kolo medzinár. kolo
Olympiáda v Nj 1 1.miesto 2.miesto    
Hollého pamätník 1 1.miesto      
Pytagoriáda 3 1.miesto      
Matematická olymp. 3 3.miesto      
Archimediáda 2 2.miesto      
MAKS -korešpondenčná 2 2.miesto      
Šach   3.miesto      
Majstrovstvá v plávaní 2     Majster Slovenska  
Šaliansky Maťko 9 2 prvé miesta 1.a 3.miesto    
Rozprávkové vretienko 4   1. a 3. miesto    
Slovom o Tvojej láske 3     5.miesto  
Kátlovce Paľa Ušáka Olivu 3 1.miesto      
Putujeme za ľudovou piesňou 2 2. miesto      
Výtvarná Liga o Memoriál Heleny Kocianovej 6     štyri 1.miesta, podľa kateg., 1 tretie  
Biblická olympiáda 3 4.miesto      

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Úlohou cirkevnej školy je popri kvalitnom vzdelávaní poskytnúť deťom aj dobrú kresťanskú výchovu. Nie je nám ľahostajná výchova detí, ktoré nám zverili rodičia, ktorí si želajú, aby kresťanská výchova, ktorú poskytujú svojim deťom doma, mala pokračovanie aj v škole. V tejto oblasti musí naša CŠ napnúť svoje sily- chceme našim žiakom umožniť poznanie, že pravá viera otvára cestu k sebarealizácii, a tak odpovedá na otázky o zmysle človeka, o šťastí a identite.Takáto výchova pomáha vybudovať v žiakoch náboženské cítenie a morálne hodnoty, ktoré formujú mladého človeka k zodpovednosti a k správnemu prístupu k životu a spoločnosti.

V pohľade na prax však máme dojem, že rebríček najdôležitejších hodnôt posúva výchovu mládeže dozadu.Venujeme sa a chceme sa aj naďalej venovať mladým ľuďom aj vo voľnom čase, pretože tento je málo reflektovaný a je podceňovaný. Je to na škodu, lebo živé svedectvo solidarity a oddanosti blízkym je základným pilierom evanjelizácie. Sme si vedomí toho, že toto všetko bude mať úspech len vtedy, keď CŠ dá žiakom osobne zažiť radosť a prijatie v prostredí, v ktorom mladých vychovávame.

Máme skúsenosti, že mladým ľuďom je potrebné pomôcť sa zorientovať v ich živote, usmerňovať ich a umožniť im, aby mali možnosť zažiť autentickú náboženskú skúsenosť v chápajúcom spoločenstve. Hoci dnešné deti majú iné záujmy, vplýva na ne reklama, akčné filmy, tiež teror, šikanovanie, drogy a iné patologické javy, napriek tomu túžia po šťastí a po tom, aby sme ich my dospelí prijali a mali radi takých, akí sú. O toto sa snažíme aj v našej škole.

V školskej činnosti kladieme dôraz na všestranný rozvoj osobnosti žiaka. Počas celého školského roka sme venovali pozornosť nielen vzdelávaniu. Veľký dôraz sme kládli aj na aktívne vyžitie našich žiakov. Činnosť školy je bohatá, o čom svedčia rôzne aktivity, ktoré organizujeme nielen pre žiakov našej školy.

Cieľom školy je, stať sa " Otvorenou školu". Vedomí si cieľov otvorenej školy, s cieľmi ktorej sa plne stotožňujeme ( poskytnúť žiakom kvalitné vzdelanie a dobrú kresťanskú výchovu, ponúknuť pestrú záujmovú činnosť, získať tak väčší počet žiakov, a tak aj vyšší prísun peňazí pre školu/, požiadali sme MŠ SR o zmenu v učebných plánoch pre CŠ.

Už tretí rok vyučujeme popri cudzích jazykoch, na ktoré sa škola orientuje, aj povinný predmet Informatika, ktorý vyučujeme vo všetkých triedach 5.-9. ročníka.

Stalo sa už tradíciou, že v rámci skvalitnenia spolupráce školy s rodinou sme aj v tomto školskom roku organizovali tvorivé dielne, kde sa pri rôznych činnostiach stretávajú rodičia, deti, učitelia, ale i starí rodičia, či kamaráti a súrodenci našich žiakov. Zaujímavé bolo Jesenné aranžovanie, Veselé tekvice, Pletenie korbáčov, Zdobenie medovníkov, Zdravá výživa a ďalšie. Každé tvorivé dielne sa končili výstavkou urobených prác a výrobkov, výmenou receptov a družnou neformálnou debatou.

Deti chodia na takéto podujatia s radosťou a rodičia majú možnosť pozorovať svoje dieťa pri práci so svojimi spolužiakmi, a čo je najdôležitejšie, rodič sa môže neformálne porozprávať s triednym učiteľom nielen o školských problémoch. Rodičia tieto činnosti podporujú a radi sa na nich zúčastňujú.

Žiakom, a to nielen z našej školy, ponúkame vhodné prežitie voľného času v Stredisku záujmovej činnosti, ktoré je zriadené pri tunajšej škole, a je zaradené do siete školských zariadení. Stredisko ponúka žiakom, rodičom, ale aj ostatným záujemcom záujmové vzdelávanie vo forme krúžkov s rôznym zameraním.

Neodmysliteľnou súčasťou strediska sú prímestské tábory, ktoré organizujeme počas prázdnin. Túto ponuku vítajú predovšetkým tí rodičia, ktorí nemajú možnosť vybrať si dovolenku počas letných prázdnin.

Cieľom našej školy je vytvoriť centrum vzdelávania pre širokú lokálnu komunitu v oblasti budovania informačnej spoločnosti, rozšíriť spoluprácu medzi školou a zriaďovateľom, vedením školy a učiteľmi , učiteľmi a rodičmi, a rovnako zviditelniť školu v regióne a medzi jeho obyvateľmi.

Aj počas školského roka 2007/2008 sme pokračovali v organizovaní otvorených dní, kde majú možnosť zúčastniť sa aj rodičia, a tak sledovať vyučovací proces, činnosť žiakov i učiteľa.

Po otvorených hodinách nasleduje diskusia, kde sa účastníci majú možnosť vyjadriť k hodinám, ktoré videli, vymeniť si skúsenosti a prijať také opatrenia, ktoré skvalitnia výchovno- vzdelávací proces. Na otvorených hodinách sú prezentované nové formy a metódy práce, využíva sa IKT technika, ktorá je prezentovaná vo všetkých fázach vyučovacej hodiny.

Kultúrne a spoločenské podujatia

* Mikulášske a vianočné besiedky

* Slávnostná vianočná akadémia Ježiško, vitaj!

* Návšteva výchovných koncertov, divadelných predstavení a filmových predstavení

* Akadémia pri príležitasti blahorečenia sv. Angely Merici, patrónky tunajšej školy, v spolupráci so sestrami uršulínkami

* Detský karneval pre deti z celej Trnavy a blízkeho okolia

* Krížové cesty v pôstnom období

* Vystúpenia pre matky a starké z domova dôchodcov - Deň matiek- Mamička, ľúbim ťa.

* Spoločné opekačky - rodičia, deti, učitelia

Športové podujatia

* 14. ročník Tradičného jesenného behu a športový deň

* Turnaje vo vybíjanej a futbale

* Korčuľovanie na zimnom štadióne

* Návštevy dopravného ihriska

Školské výlety a exkurzie

Výlety a exkurzie boli zamerané na turistiku, poznávanie a ochranu prírody a poznávanie regiónu. Exkurzie boli: literárno-historické, prírodovedné a exkurzie do bánk a poisťovní.

Besedy

* literárno-historické-spoločenskovedné

* zamerané na protidrogovú prevenciu

* s policajtami, kriminalistami

* s lekármi a duchovnými

Hodiny odučené v mimoškolských priestoroch

* v knižnici Juraja Fándlyho

* v hudobnom štúdiu M. Schneidra Trnavského

* v mestskej galérii

Ďalšie aktivity

* Spevácka súťaž Super-Star

* Tvorivé dielne

* Zber odpadového papiera

* Tradičný maškarný ples

* Týždeň zdravej výživy

* Deň narcisov

* Spolupráca s MŠ- organizovanie Dňa otvorených hodín pre škôlkárov a ich rodičov

* Školy v prírode- 2 triedy

Pýchou školy je tiež folklórny súbor " Drienka", ktorý reprezentuje nielen školu, ale i samotné mesto Trnavu a našu vlasť v zahraničí. Úspešne sme reprezentovali našu školu aj v televíznej súťaži Superchyty. Činnosť školy prezentujeme prostredníctvom miestnej tlače, na RZ, spomínaných akadémiach, metodických dňoch a dňoch otvorených dverí.

§ 2. ods. 1 j

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika

A) Dlhodobé

Projekt Socrates - Comenius

Sokrates podporuje medzinárodnú spoluprácu a mobilitu, upevňuje európsku dimenziu v oblasti vzdelávania. Zameraný je na štyri ciele: zvyšuje kvalitu školského vzdelávania, posilňuje európsku dimenziu, podporuje výučbu jazykov a zvyšuje interkultúrne povedomie. Týmto šk. rokom sme ukončili prácu na tomto projekte

Zdravá škola

Cieľom projektu je rozvíjať a budovať v žiakoch schopnosť chrániť a zlepšovať životné prostredie, budovať kladný a zodpovedný vzťah k prírode a k prostrediu, v ktorom človek trávi väčšiu časť svojho života, zlepšenie zdravia detí a mládeže formou prednášok a prevencie poskytnúť deťom a ich rodičom potrebné informácie o zdravom spôsobe života, poukázať na dôležitosť pohybu, správnej výživy a aktívneho trávenia voľného času detí.Chceme deti viesť k zdravému spôsobu života, a tak dosiahnuť fyzickú a psychickú rovnováhu.

Otvorená škola

Prvoradým cieľom tohto projektu je vybaviť školu IKT, a tak skvalitniť vyučovací proces a dosiahnuť ešte lepšie výchovno vzdelávacie výsledky

Máme záujem sprístupniť počítačové učebne nielen žiakom, ale aj ich rodičom a ostatným záujemcom, a tak zvýšiť počítačovú gramotnosť u čo najširšej vrstvy populácie. Ďalšie ciele tohto projektu spočívaju v:

* budovaní imidžu školy

*skvalitnení spolupráce školy s rodinou

*získať väčší počet žiakov, a tak zabezpečiť väčší prísun financií pre školu

*zlepšiť finančné podmienky svojich učiteľov

*slúžiť ako centrum vzdelávacej a záujmovej činnosti.

Otvorená škola-Šport

* naučiť žiakov a širokú verejnosť starať sa o svoje zdravie a telo,aby šport vnímali ako prostriedok na pohybovú regeneráciu

a prevenciu pred civilizačnými chorobami

*vytvoriť zo školy centrum športu, kde sa budú zapájať žiaci našej i iných škôl, rodičia a ďalší záujemci

*k športovaniu pritiahnuť čo najväčší počet žiakov, a tak preventívne pôsobiť proti kriminalite a socialno-patologickým javom

*starať sa o talentované deti, šíriť myšlienky tolerancie a priateľstva medzi deťmi

*aktívnou činnosťou prispievať ku skvalitneniu života svojich zamestnancov

*zvyšovanie profesionálneho kreditu školy

*budovať imidž školy

B) Krátkodobé

Environmentálny projekt

Zdravie v škole

Jazykové laboratóriá

C) V školskom roku 2007/2008 boli školou vypracované projekty:

Socrates - Comenius

Otvorená škola

Otvorená škola Šport

Prevencia proti násiliu

Zdravie v škole

Školský časopis Uršulínček

Prispejme k zníženiu nehodovosti detí

Športovaním sa staráme o svoje zdravie

Náš región

Prevenciou proti násiliu

Folklor-most, ktorý spája ľudové umenie a kultúru našich predkov s nami

Špeciálno-pedagogická učebňa

Prežívajme život v láske a radost

Zdravé deti-zdravé generácie

Náučný chodník-poznávanie regiónu

§ 2. ods. 1 k

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: Inšpekciu sme v školskom roku 2007/2008 nemali.

§ 2. ods. 1 l

Materiálno-technické podmienky

Priestorové podmienky školy vo vzťahu k počtu žiakov a vzdelávaciemu programu sú na veľmi dobrej úrovni. Škola sa popri jazykoch zameriava aj na výučbu informatiky. Na tento účel slúžia dve počítačové učebne, ktoré sú vybavené počítačmi a datavideoprojektormi.

Podobne ako po minulé roky i v tomto sme vypracovali niekoľko projektov, ktoré sú doplnkovým finančným zdrojom školy na zabezpečenie výchovno-vzdelávacieho procesu.

Škola má jazykové laboratórium -multimediálna miestnosť. Prostriedky na tento cieľ sme získali z úspešného projektu, ktorý vypísalo MŠSR a za výdatnej pomoci rodičov.Učebňa slúži na výučbu CJ. Je vybavená samotným prístrojovým vybavením, počítačom napojeným na internet, farebnou tlačiarňou, kamerou, prehrávačmi, datavideoprojektorom, odbornou literatúrou pre všetky jazyky, ktoré sa na škole vyučujú /anglický, nemecký, francúzsky/.

Škola má k dispozícii i ďalšie jazykové laboratórium na výučbu CJ, cvičnú kuchynku, ktorá slúži na mimoškolskú činnosť /krúžkovú/. Pýchou školy je školská kaplnka, kde sa slúžia sv. omše a kde prosíme o pomoc a požehnanie.

V tomto šk. roku sme zakúpili aj interaktívnu tabuľu s notbukom a dataprojektorom a upravili triedu ako samostatnu učebňu.

Na výučbu telesnej výchovy sú k dispozícii dve telocvične. Počas prázdnin sme zrekonštruovali sociálne zariadenia, zmodernizovali sme ďalšie triedy a vybavili sme ich nábytkom. Vydláždili sme chodbu na prízemí a v budove vo dvore.

Na relaxáciu žiakov sa využíva počas prestávok školský dvor s ihriskami a lavičkami. Škola je umiestnená v dvoch budovách. Podarilo sa nám vymeniť okná z dvorovej časti, previedli sme rekonštrukciu vykurovania.

Súčasťou školy je aj školská kuchyňa, kde sa denne pripravuje viac ako 400 obedov. Žiadalo by sa vybaviť kuchyňu moderným strojovým vybavením, pretože väčšina prác pri príprave jedál sa vykonáva ručne.

Škola je vybavená modernými učebnými pomôckami a IKT, ktoré slúžia vo výchovno-vzdelávacom procese.Učebné pomôcky sa každoročne dopĺňajú a postupne sme upravovali aj kabinety.

V budúcnosti plánujeme dokončiť modernizáciu zvyšných tried a sociálnych zariadení na druhom poschodí. Pokúsime sa vypracovať projekt do štrukturálnych fondov, zameraný na modernizáciu celej budovy , vrátane fasády. Veľkým problémom je zvlhnuté murivo a zdevastovaná fasáda.

Budova školy je historická kultúrna pamiatka,ktorá sa nachádza v historickom centre mesta, ktoré často navštevujú zahraniční turisti, a preto by si zaslúžila nový šat- fasádu.

Na záver možno konštatovať, že vnútorné i vonkajšie priestorové podmienky sú na dobrej úrovni.

§ 2. ods. 1 m

Finančné a hmotné zabezpečenie

Viď prílohu " Správa o hospodárení za rok 2007"

§ 2. ods. 1 n

Plnenie stanoveného cieľa

Úlohou ZŠ Angely Merici v Trnave je nielen vzdelávať, ale aj vychovávať v kresťanskom duchu.

Zameranie školy

* škola je zameraná na výučbu cudzích jazykov a informatiky. Vyučujeme jazyk anglický, nemecký a francúzsky. Prvý cudzí jazyk- anglický sa začína vyučovať ako nepovinný predmet už od 1. ročníka. Druhý CJ sa začína vyučovať na základe schválených učebných plánov v 5. ročníku.

* informatika sa vyučuje ako povinný predmet pre všetkých žiakov od 5. ročníka. Žiaci 1. stupňa pracujú s počítačmi v rámci záujmovej činnosti

* v škole je zriadené Školské stredisko záujmovej činnosti, ktoré ponúka záujemcom širokú škálu záujmových krúžkov s rôznym zameraním

Priority školy

°° poskytnúť deťom kvalitné vzdelanie a dobrú kresťanskú výchovu

°° zvyšovať počítačovú gramotnosť našich žiakov

°° neustále skvalitňovať výučbu CJ

°° zabezpečiť a ponúkať žiakom a rodičom bohaté voľnočasové aktivity v rámci strediska činností

°° vnášať do vyučovacieho procesu nové formy a metódy a realizovať projekty zamerané na netradičné formy vyučovania

°° zlepšiť vzťahy žiak-žiak, žiak-učiteľ,škola-rodič

°° poskytnúť vzdelávanie deťom so špeciálnymi potrebami

§ 2. ods. 1 o

Úspechy a nedostatky

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:

Úspešnosť a realizácia projektov, ktoré zabezpečujú modernizáciu výchovno-vzelávacieho procesu, skvalitnenie podmienok pre prácu učiteľov a žiakov, mimoškolská činnosť, ktorú poskytujeme žiakom, príprava žiakov na súťaže a olympiády a ich úspešnosť, príprava žiakov na stredné škoy, kvalifikovanosť pedagogického zboru, takmer 100% odbornosť vyučovania, ovládanie práce s počítačom u prevažnej časti učiteľov /95%/ a využívanie IKT vo vyučovacom procese a v príprave na vyučovanie

Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:

* odchod žiakov /veľký počet/ do 8-ročných gymnázií

* skvalitniť duchovný život na škole

* zlepšiť dochádzku a správanie žiakov

Návrh opatrení:

- ponúknuť ešte zaujímavejší program pre žiakov

- prezentovať sa viac na verejnosti

- skvalitniť spoluprácu s rodinou a zriaďovateľom

§ 2. ods. 1 p

Uplatnenie žiakov

Ako bolo už konštatované, všetci žiaci, ktorí skončili deviaty ročník na tunajšej škole, boli prijatí na ďalšie štúdium na gymnáziách a stredných školách. Väčšine žiakov sa na stredných školách darí. O ich výsledkoch sa informujeme a deti sa prídu porozprávať so svojimi učiteľmi. Teší nás, že žiaci sa do školy radi vracajú, aby sa pochválili s úspechmi, ktoré dosiahli na stredných či vysokých školách.

§ 2. ods. 2 b

Voľnočasové aktivity

Stredisko záujmovej činnosti

Chceme rodine poskytnúť komplexnejšie služby na poli vzdelávania, ale i voľnočasových aktivít,. Z toho dôvodu sme požiadali MŠSR o zaradenie do siete školských zariadení Školské stredisko záujmovej činnosti pri tunajšej škole. Stredisko zabezpečuje žiakom vhodné využitie voľného času. Ponúka žiakom, ale aj iným záujemcom záujmové vzdelávanie vo forme krúžkov s rôznym zameraním. Po takmer trojročných skúsenostiach analyzujeme, o ktoré krúžky je najväčší záujem, a ktoré sú prínosom pre samotných žiakov. Stredisko ponúka tiež možnosť prihlásiť deti do prímestských táborov, čo umožní rodičom, ktorí si nemôžu vybrať dovolenku počas prázdnin, že je o ich dieťa postarané.

Stredisko plní tiež dôležitú finančnú podporu pre školu. Teší nás, že o krúžky je zo strany detí i rodičov záujem.
Názov záujmového krúžku Počet detí Počet skupín Vedúci krúžku
Angličtina hrou 1 15 1 Mgr. Alena Ištvancová
Futbalový I. st. 17   Mgr. Vojtech Bičan
Angličtina hrou 2 17   Mgr. Alena Ištvancová
Aranžérsky 10   Mgr. Eva GábrišoM
Drienka 19   Mgr. Stanislava Borisová
Futbalový II. stupeň 9   Mgr. Martin Valo
Gitarový 14   Alena Marhavá
Hrajme sa s počítačom 15   Mgr. Irena Belicová
Internetový 22   Mgr. Martin Valo
Konverzácie v Aj 20   Mgr. Alena Ištvancová
Matematický 18   Mgr. Eva Gábrišová
Matematický č. 1 19   Mgr. Mária Babicová
Matematický č. 2 16   Mgr. Mária Babicová
Matematický s internetom 14   Mgr. Irena Belicová
Olympiáda a súťaže zo Sj 21   Mgr. Veronika Záhradníková
Olympiáda v Sj a súťaže 25   Mgr. Veronika Záhradníková
Počítačový 15   Mgr. Bibiána Vyskočová
Práca s kamerou 8   Dominik Šuplata
Prírodovedný 16   PaeDr. Mária Megová
Recitačný 20   Mária Návojová
Šachový 10   Mgr. Vojtech Bičan
Šikovných rúk 11   Mgr. Andrea Dobošová
Športový 24   Mgr. Jana Sabová
Športový I. 20   Mgr. Ivana Kubáňová
Trnavienka 25   Mgr. Milota Vincová
Turistický 14   Mgr. Veronika Záhradníková
Výtvarný 1 13   Mária Návojová
Výtvarný 2 13   Mária Návojová
Výtvarný 3 15   Mária Návojová
Výtvarný 4 15   Mária Návojová
Zdravá výživa 26   Mgr. Genovéva Kolarovičová

§ 2. ods. 2 c

Spolupráca školy s rodičmi

V tomto školskom roku sme kládli dôraz na spoluprácu školy a rodiny. Uvedomujeme si, že škola a rodina sú dva dôležité činitele pri formovaní dieťaťa v citlivého, múdreho a pracovitého človeka. Ak jeden z nich zlyhá, skôr či neskôr to pocítime všetci, o čom sa môžeme dennodenne presviedčať v jednotlivých triedach v spojitosti so správaním niektorých našich žiakov.

Spolupráca školy s rodičmi je na veľmi dobrej úrovni. Rodičia podporujú a vítajú snahy vedenia školy zamerané na rozvoj výchovno-vzdelávacieho procesu žiakov. Za pomoci rodičov škola vybudovala už spomínané počítačové učebne, prispeli na vybavenie multimediálnej miestnosti, nápomocní boli pri modernizácii tried, budovaní Ekotriedy pri zbere papiera, pri nákupe audiovizuálnej techniky a pod. Zaujímajú sa o rozvoj školy a jej napredovanie. Spoločne organizujeme "rodičovské plesy". Finančné prostriedky, ktoré sa získajú, slúžia na nákup učebných pomôcok a skvalitnenie interieru a exterieru školy.Spoločne tiež organizujeme tvorivé dielne, na ktorých sa zúčastňujú celé rodiny. Spoluprácu školy a rodiny možno hodnotiť ako veľmi dobrú.

Spolupráca sociálneho pracovníka s deťmi a rodinou

Od septembra 2006 pracuje na škole školská sociálna pracovníčka. Škola predstavuje široké pole pôsobnosti. Od začiatku svojho pôsobenia na tunajšej škole svoju činnosť zamerala hlavne na vytvorenie súdržnej a harmonickej výchovnej komunity škola-rodina,ktorej existencia sa má zakladať na vôli zlepšovať informovanosť a komunikáciu pri starostlivosti o žiakov, schopnosti riešiť konflikty pozitívnym spôsobom a na čase venovanom počúvaniu a dialógu, teda stať sa komunikačným prvkom medzi školou, rodinou a odbornými inštitúciami.

V rámci primárnej prevencie sa venovala žiakom počas triednických hodín, počas prestávok a v čase pobytu detí v ŠKD, a to prostredníctvom rozhovorov alebo aktivít, či hier zameraných na budovanie prosociálneho správania.

Sekundárna prevencia bola orientovaná na podchytenie žiaka nachádzajúceho sa v rizikovom prostredí.

Do oblasti práce s rodinou naších žiakov a v súvislosti s funkciou koordinátorky prevencie drogových závislostí patrila aj pastoračná činnosť a poradenstvo pre rodičov a žiakov našej školy, ktorí majú vo svojej rodine člena so závislosťou na návykových látkach.

Venovala osobitnú pozornosť žiakom zo sociálne a emocionálne znevýhodneného prostredia, žiakom vyžadujúcim si špeciálno-pedagogickú, psychologickú a psychiatrickú pomoc. Spolupracovala so psychológom, triednym učiteľom a zákonným zástupcom pri vypracovaní individuálneho výchovno-vzdelávacieho plánu pre integrovaných žiakov a pri jeho realizácii.

Možno konštatovať, že sociálna pracovníčka sa ujala svojej činnosti aktívne a zodpovedne, čo sa hneď v prvom roku jej pôsobenia odzrkadlilo na nižšom počte znížených známok zo správania v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi.

§ 2. ods. 2 d

Spolupráca školy a verejnosti

Vedenie školy sa snaží prezentovať činnosť školy na verejnosti. Spolupracujeme s Gymnáziom A. Merici, s cirkevnou MŠ, s ostatnými školami a MŠ na území Trnavy, Krajskou knižnicou J. Fándlyho, Detským domovom, Domovom dôchodcov, CVČ Kalokagatia, Spolkom sv. Vojtecha, Mestským úradom, a pod.. Ako som už uviedla, škola je zapojená do viacerých projektov a má kontakty so školami podobného zamerania v zahraničí /Škótsko, Španielsko, Taliansko a Nemecko/.Pozitívne sú verejnosťou vnímané aj akadémie, ktoré škola pripravuje pre verejnosť pri rôznych príležitostiach.

Nadaní žiaci sa zapájajú do rôznych súťaží, predmetových olympiád, kde dosahujú v rámci regiónu veľmi dobré výsledky. Žiaci rozvíjajú svoj talent v nepovinných predmetoch. Na verejnosti úspešne reprezentujú školu a mesto tým, že sa úspešne zúčastňujú krajských, celoštátnych súťaží, prípravou programov na rôzne podujatia v meste a prezentáciou svojej činnosti v školskom časopise Uršulínček a v regionálnych novinách.

Škola je každoročne spoluorganizátorom mestského "Detského maškarného plesu", ktorý je prístupný všetkým deťom z mesta Trnava a blizkeho okolia. Každý rok sa stretne viac ako tisíc masiek a asi taký istý počet rodičov

Škola žije so svojím mesto a je jeho súčasťou.

Záver

Po prečítaní správy možno posúdiť, že sa v škole veľa urobilo, ale možno tiež skonštatovať, že sa mohlo urobiť oveľa viac. Úspechy, ktoré sme dosiahli, sú zaväzujúce a nútia nás nepoľaviť, ale viac byť tvorivými, pracovitejšími a zodpovednými za zvyšovanie kvality výchovy a vzdelania s cieľom pripraviť našich absolventov na úspešný, zmysluplný a hodnotný život.

Vypracovala: Mgr. Alena Grausová

V Trnave 15. októbra 2008

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 25.06.2008

Alena Grausová

riaditeľka školy